Historische Vereniging Maasland

Vele inwoners van Maasland en anderen hebben belangstelling voor de lange en rijke historie van dit oude dorp en deze streek. Door de vele veranderingen en vernieuwingen die de huidige tijd meebrengen, dreigt het karakteristieke van dorp en streek te worden aangetast. Oude waarden mogen niet verloren gaan. Daarom werd in 1975 de Historische Vereniging Maasland opgericht. Het doel van de vereniging is: het bestuderen van het verleden van Maasland en omgeving en het bevorderen van de belangstelling voor dat verleden.

Het bestuur van de Historische Vereniging Maasland bestaat uit:

Voorzitter

Waarnemend voorzitter
Doelstraat 14 | 3155 AH Maasland

Secretaresse

Penningmeester
Burg. van de Lelykade 9
3155 AB Maasland | T 010-592 57 51/06-271 959 76

Lid
Westgaag 74 | 3155 DH Maasland

Lid
Commanderij 33 | 3155 AA Maasland

Aanmelden voor de vereniging

Word nu lid of donateur van de Historische Vereniging Maasland door een email met uw naam, adres en woonplaats te sturen naar het secretariaat (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) van de vereniging. De contributie bedraagt minimaal 20,00 euro per jaar, inclusief het jaarboekje.

Vul aub uw voornaam in.

Vul aub uw achternaam in!

Vul aub uw adres in!

Vul aub uw woonplaats in!

Vul aub uw telefoonnummer in!

Sorry, dit email adres lijkt ongeldig te zijn.

Vul uw bericht in aub.

Bank

IBAN: NL25 INGB 0009 1558 85 t.n.v. Hist. Ver. Maasland.

Jaarboek

Elk jaar verschijnt er een jaarboekje met het verenigingsnieuws, een jaarkroniek van Maasland en diverse interessante artikelen over onderwerpen uit de rijke historie van Maasland en de regio. Leden ontvangen het jaarboek gratis.

Bibliotheek

De vereniging heeft een uitgebreide bibliotheek, ondergebracht in museum De Schilpen. De bibliotheek is voor leden, na afspraak, te raadplegen. Binnenkort zullen we u een overzicht aanreiken van wat er allemaal beschikbaar is. Mocht u geïnteresseerd zijn en een blik willen werpen op de inhoud van de bibliotheek neem dan contact op met onderstaand bestuurslid die onze bibliotheek beheert: Gert Schoneveld - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. - 010 435 10 65
Tevens bevindt zich in museum De Schilpen het fotoarchief en diverse kaarten.

Monumentenzorg

De vereniging zet zich in voor behoud van monumenten en cultuurhistorische elementen in en rondom Maasland.

Contacten

Commissie Welstand en Erfgoed

De Historische Vereniging is vertegenwoordigd in de Commissie Welstand en Erfgoed en in de Werkgroep Erfgoed.

Midden-Delfland

Informatie over erfgoed in de gemeente Midden-Delfland, waaronder gebouwde monumenten.

Museum De Schilpen

De vereniging is vertegenwoordigd in het stichtingsbestuur van museum De Schilpen. Kijk voor meer informatie op de site van De Schilpen.

Cultuur Middendelfland

Informatie over de streek en cultuur in Midden-Delfland.

Het nieuwe jaarboek 2017 is uit! Met o.a. artikel over 100 jaar Maaslands IJsvermaak!